Meningen gezocht: schrijf zelf een recensie over Red »

GeRED!

Waardering: 9 / 10
Red magazine
Word abonnee van Red magazine

Aanbieding

Samenvatting recensie
Het tijdschrift Red wil gelezen, aangeraakt, bemind worden en zo ziet het er ook uit. Sla je de mooie harde omslag open, dan word je verrast met de meest uiteenlopende en zeker niet vermoeiende of sleurbevorderende rubrieken.

Tijdschriftenland; enige tijd geleden werd ik er niet warm of koud meer van; in tegenstelling tot vroeger... Het begon me op zijn zachtst gezegd te irriteren dat er opnieuw een glossy moest worden uitgebracht door één of andere omhooggevallen presentator die het 'wel leuk vond' even een tijdschriftje op de markt te brengen. Het stompte me af en na het honderdste verhaal over hetzelfde, afgezaagde onderwerp stond mijn leeswereld op instorten en was mijn interesse in de - nog wel kwalitatief zijnde - bladen en magazines tot op het nulpunt gedaald.

Maar! Letterlijk en figuurlijk werd ik geRED! Laat ik me nou net reddeloos in de steek gelaten gevoeld hebben door bladenmakers toen RED magazine op precies het juiste ogenblik mijn, op een laag pitje staande, leeswereld binnen denderde!

RED-magazine wil gelezen, aangeraakt, bemind worden en zo ziet het er ook uit! De cover kleurt - hoe toepasselijk - rood en oogt alsof een stel creatievelingen, maar wel professionele creatievelingen, de handen ineen gevouwen hebben om in nood verkerende en afgestompte lezers de uitkomst te bieden! Sla je de mooie, harde en dus duurzame omslag open, word je verrast met de meest uiteenlopende en zeker niet vermoeiende of sleurbevorderende rubrieken. En mocht het enigszins sleurgevoelig overkomen, dan geeft de RED-redactie het een vleugje eigenzinnigheid mee die geen enkele lezer kan weerstaan! Om maar een sprekend voorbeeld uit de meest recente RED-uitgave te noemen: krijg je al de gaapneiging bij de woorden shopping, mode en beauty (want: elk tijdschrift staat er tegenwoordig bol van!)? RED steekt verrassend van wal met een uitgebreide behandeling van de coverlook en schitterende modefotoreportages met de laatste trends. En geheel op eigen wijze strekt zich dit uit over het hele magazine! Mooie interviews met vooraanstaande schrijfsters, politici en actrices en allemaal vergezeld van prachtige beelden die de vrouwen op bijzondere wijze vastleggen worden hiermee afgewisseld. Min of meer word je letterlijk geRED van een foute look, een modeflater of een te overdreven make-upje zonder dat jij je ongemakkelijk voelt bij de manier waarop dit gebracht wordt. Subtiele hints en tips over hoe het zou moeten en waar het eventueel mis zou kunnen gaan maken het blad ietwat zoetsappig.

Vooral mode en shopping zijn goed vertegenwoordigd in het magazine, dus voor wie van veel leesvoer houdt is dit een waarschuwing. Met plaatjes kijken en zo nu en dan een goed interview kom je desondanks de zo geliefde vrije uurtjes wel door. Waarom de culinaire- en reisrubrieken altijd achterin belanden is voor mij een - nog steeds onbeantwoorde, maar daarom juist prangende - vraag. Misschien zijn dit juist nog de meest interessante en geestverruimende rubrieken die naar mijn mening enigszins ondergeschikt zijn aan de kleurrijke overvloed van mode en beauty in RED-magazine...

Al met al is het een heerlijk blad om bij weg te dromen en het kijkje in de inhoud van het volgende nummer houdt je nieuwsgierig naar wat komen gaat! Jammer dat RED-magazine maar eens in de twee maanden op de deurmat valt...

Geef zelf je mening over Red »

Red magazine wordt door onze bezoekers gemiddeld gewaardeerd met het cijfer 7.5

Er zijn in totaal vijf uitgebreide recensies geschreven voor het tijdschrift Red magazine, hierboven vind je recensie #5. Lees je dit tijdschrift ook, of heb je Red recentelijk nog gelezen en wil je je mening kwijt? Plaats dan hieronder je beoordeling!

Schrijf een recensie over het tijdschrift Red magazine

Om het systeem niet te overbelasten kun je één keer per 5 minuten een recensie posten. Met het ip-adres is voor het laatst een recensie gepost op .

Aanbevolen toppers