Proefabonnementen-Gids.nl, tijdschriften en kranten
Home
Service en informatie

Vind snel antwoord op een groot aantal veelgestelde vragen. Selecteer hierboven een onderwerp waar uw vraag betrekking op heeft. De vragen en antwoorden zijn gerubriceerd onder de tabbladen 'Bestellen', 'Betalen', 'Levertijd en bezorging', 'Wijziging', 'Opzeggen' en 'Overig'.

Bent u op zoek naar de contactgegevens van een tijdschrift, krant of tv gids? Deze kunt u hieronder opzoeken. Om sneller te zoeken kunt u de beginletter(s) typen:

   

LET OP: Voor het opzeggen van uw abonnement of wijzigen van uw gegevens kunt u contact opnemen met de abonneeservice van uw tijdschrift, krant of tv gids. De contactgegevens vindt u in het colofon in het betreffende blad. U kunt de contactgegevens ook via de lijst hierboven of op de contactgegevens pagina opzoeken.

Heeft u een vraag die niet beantwoord wordt in de veelgestelde vragen of door gebruik te maken van bovenstaande probleemoplosser? Neemt u dan gerust contact met ons op per e-mail via

Wilt u uw tijdschrift(en) of vakblad(en) laten opnemen op onze website? Neem dan contact op met OMG/Netdirect via info@omg.nl.

Hoe kan ik bestellen?

Maak uw keuze uit de lijst met tijdschriften en kranten. U kunt een blad of krant zoeken of navigeren binnen een categorie, prijsklasse of beginletter. Binnen een categorie, bijvoorbeeld kranten, kunt u de selectie van aanbiedingen verder verfijnen door gebruik te maken van de filter opties aan de linkerkant. U kunt hierbij filteren op titel, minimum en maximum prijs en soort abonnement (aflopend, doorlopend, met welkomstkado en kado-abonnement). Klik vervolgens op de knop 'Aanvragen', vul uw gegevens in via een beveiligde verbinding en verstuur het aanvraagformulier. U ontvangt hierna ter bevestiging van uw bestelling een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres.

Hoe weet ik of mijn aanvraag is verwerkt?

Als u na het versturen van het bestelformulier een bedankpagina op het scherm krijgt is uw aanvraag verwerkt. Indien u een geldig e-mailadres heeft ingevoerd krijgt u ook een bevestiging via de e-mail op het door u opgegeven adres. Deze bevestiging wordt automatisch en eenmalig verstuurd, let er dus voor het versturen goed op dat u uw e-mailadres correct opgeeft.

Ik heb geen bevestiging via e-mail ontvangen. Is mijn aanvraag verwerkt?

Als u gebruik maakt van een gratis e-mail dienst zoals GMail of Hotmail kan het voorkomen dat de bevestiging onterecht als ongewenst is aangemerkt. Wellicht kunt u de bevestiging dan terugvinden in de map genaamd 'Spam', 'Ongewenst' of 'Junk'. Niets gevonden? Neem dan contact met ons op via het e-mail adres



Wij kijken dan voor u na of uw aanvraag bij ons is binnengekomen. Wij vragen u hierbij duidelijk de naam van het betreffende blad, uw naam, postcode en huisnummer en eventueel de naam, postcode en huisnummer van de ontvanger te vermelden.

Let op: we kunnen uw vraag alleen in behandeling nemen indien u uw aanvraag via deze website (Proefabonnementen-gids.nl) heeft gedaan.

Ik heb verkeerde gegevens ingevoerd tijdens de bestelling.

Indien u de aanvraag zojuist heeft gedaan, kunt u deze eerst annuleren door op de annuleer optie in de bevestigingsmail te klikken en vervolgens uw aanvraag opnieuw te doen met de correcte gegevens.

Indien u de aanvraag meer dan een dag geleden heeft gedaan, kunt u het beste bij de uitgever vragen om correctie van uw gegevens.

Hoe kan ik een abonnement kado geven?

Een abonnement kan kado gegeven worden als de mogelijkheid daartoe op het aanvraagformulier aanwezig is. In dit geval heeft u de mogelijkheid om uw eigen gegevens en die van de ontvanger van het kado abonnement op te geven. Is deze optie er niet dan kan het betreffende abonnement niet kado worden gegegeven. Klik hier voor een overzichtspagina van alle cadeauabonnementen.

Kan ik een abonnement op een bepaalde datum in laten gaan?

Bij de meeste landelijke kranten en regionale dagbladen kunt u in het bestelformulier opgeven per wanneer u het abonnement in wilt laten gaan. Indien de optie op het bestelformulier niet aanwezig is is het helaas niet mogelijk een ingangsdatum op te geven.

Een abonnement gaat nooit in per het nummer dat al in de winkels ligt, maar per een nog te verschijnen nieuw nummer. Houdt u s.v.p. rekening met de volgende levertijden:

  • Dagblad: levering geschiedt binnen 5 tot uiterlijk 10 dagen of eventueel later wanneer u zelf een ingangsdatum heeft opgegeven
  • Weekblad: levering geschiedt binnen 3 tot uiterlijk 5 weken
  • Maandblad: levering geschiedt binnen 4 tot uiterlijk 8 weken

Ik heb per ongeluk een abonnement dubbel aangevraagd. Wat moet ik doen?

Dubbele aanvragen worden automatisch uit het aanvraagsysteem verwijderd, zodat u het gekozen tijdschrift of dagblad niet twee maal krijgt toegestuurd. U hoeft in dit geval dus niks te doen.

Hoe kan ik mijn aanvraag annuleren?

Als u een correct emailadres heeft ingevoerd bij de bestelling, ontvangt u een geautomatiseerde bevestiging. Hierin staat ook een link om uw aanvraag te annuleren. Lukt het niet om de aanvraag te annuleren via de link in de bevestiging of heeft u de aanvraag langer dan 24 uur geleden gedaan? Neemt u in dat geval s.v.p. contact op met de klantenservice van de uitgever. De contactgegevens kunt u hieronder opzoeken:

Wat is het herroepingsrecht en hoe maak ik er gebruik van?

Indien u via deze website een proefabonnement of doorlopend abonnement afsluit gaat u in alle gevallen een overeenkomst aan met de uitgever van het betreffende tijdschrift, programmablad of dagblad. Op deze overeenkomst is het herroepingsrecht van toepassing. Dit betekent dat u na ontvangst van uw bestelling (in dit geval het eerste nummer van het (proef)abonnement) het recht heeft om deze binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen te annuleren. Neemt u in geval u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht s.v.p. contact op met de klantenservice van de uitgever. De contactgegevens kunt u hieronder opzoeken:

Ik woon in het buitenland. Kan ik een tijdschrift, krant of tv gids aanvragen?

Tenzij anders vermeld op het aanvraagformulier kunnen wij alleen aanvragen voor adressen binnen Nederland verwerken. Indien u toch een abonnement wilt afsluiten kunt u contact opnemen met de uitgever.

Op welke manieren kan ik betalen?

In de meeste gevallen machtigt u de uitgever om via automatische incasso het abonnementsbedrag van uw rekening te laten schrijven. In andere gevallen kunt u kiezen tussen betalen via een acceptgirokaart of het geven van een éénmalige machtiging aan de uitgever. De opties vindt u op het aanvraagformulier van het blad van uw keuze.

De betaling richt u altijd aan de uitgever, niet aan Proefabonnementen-Gids.nl. Voor vragen of klachten over afgeschreven bedragen kunt u contact op te nemen met de betreffende uitgever. Hieronder kunt u de contactgegevens opzoeken:

Wanneer ontvang ik het eerste nummer van mijn tijdschrift, krant of tv gids?

  • Het eerste dagblad ontvangt u binnen uiterlijk 10 dagen nadat u deze heeft aangevraagd. Wanneer u een latere ingangsdatum invoert, wordt deze datum gehanteerd.
  • Het eerste nummer van een weekblad of tv gids wordt binnen 3 tot 5 weken bezorgd.
  • Het eerste nummer van een maandblad ontvangt u binnen 4 tot 8 weken.
  • Betreft het een blad dat minder dan eens per maand verschijnt (bijvoorbeeld eens per twee maanden of per kwartaal) dan kan de bezorging van het eerste nummer langer op zich laten wachten, aangezien een abonnement altijd ingaat per de nog te verschijnen editie.

Heeft u na de betreffende periode nog geen eerste nummer ontvangen, neemt u dan contact op met de betreffende uitgever. Hieronder kunt u de contactgegevens opzoeken:

Ik heb mijn blad of krant niet ontvangen. Waar kan ik dit melden?

Voor klachten over de bezorging kunt u contact op te nemen met de betreffende uitgever. De contactgegevens kunt u in de lijst hieronder of in het colofon van uw tijdschrift of krant opzoeken.

Ik heb verkeerde gegevens ingevoerd tijdens de bestelling. Hoe kan ik deze corrigeren?

Indien u de aanvraag zojuist heeft gedaan, kunt u deze eerst annuleren door op de annuleer optie in de bevestigingsmail te klikken en vervolgens uw aanvraag opnieuw te doen met de correcte gegevens.

Indien u de aanvraag meer dan een dag geleden heeft gedaan, kunt u het beste bij de uitgever vragen om correctie van uw gegevens.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

Voor het laten wijzigen van bijvoorbeeld uw adresgegevens of abonnementsvorm kunt u contact opnemen met de abonneeservice van het betreffende blad of dagblad. De contactgegevens vindt u hieronder of in het colofon van uw tijdschrift of krant.

Ik wil mijn abonnement wijzigen. Hoe doe ik dit?

Voor het laten wijzigen van bijvoorbeeld uw adresgegevens of abonnementsvorm kunt u contact opnemen met de abonneeservice van het betreffende blad of dagblad. De contactgegevens vindt u hieronder of in het colofon van uw tijdschrift of krant.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Het opzeggen van een abonnement kunt u doen bij de klantenservice van de uitgever van het betreffende tijdschrift, dagblad of programmablad. Hoe dit te doen staat vermeld in het colofon van het betreffende blad. U kunt ook in de lijst hieronder de contactgegevens opzoeken:

Moet ik mijn abonnement opzeggen?

Dit hangt er van af of het een proefabonnement danwel vast abonnement tot wederopzegging voor tenminste een opgegeven periode betreft. Een proefabonnement stopt automatisch en hoeft u niet op te zeggen. Voor de meeste titels voeren wij minimaal één, soms meerdere proefabonnementen. Veelal is er ook de mogelijkheid tot het afsluiten van een halfjaar- of jaarabonnement met korting voor nieuwe lezers. Indien dit een abonnement tot wederopzegging betreft wordt dit duidelijk vermeld in een kader bovenaan het aanvraagformulier.

Tevens wordt op de verschillende overzichtspagina's ook de abonnementsvorm (aflopend of doorlopend) vermeld. Op de categoriepagina's staat de abonnementsvorm achter de 'Vraag aan' knop, op de detailpagina met alle aanbiedingen van 1 titel staat de abonnementsvorm (aflopend of doorlopend) vermeld in een kader achter de 'Vraag aan' knop.

Wetgeving m.b.t. het verlengen van abonnementen

De uitgever van een krant, tv gids of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal drie maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.

Uw abonnement kan ook stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd. Ook dan heeft u een opzegtermijn van ten hoogste één maand. Alleen bij bladen die minder dan 1 keer per maand verschijnen geldt in dit geval een opzegtermijn van maximaal 3 maanden.

Ik wil mijn titel(s) aanbieden via deze website

Wilt u uw tijdschrift(en) of vakblad(en) laten opnemen op onze website? Neem dan contact op met info@omg.nl of bezoek de website van OMG/Netdirect.

Ik wil een oud nummer van een blad bestellen. Kan dit?

Dit is vaak wel mogelijk. Neem hiervoor contact op met het betreffende blad of dagblad.

Kan ik een blad of krant aanvragen als ik al eerder geabonneerd ben geweest?

Meestal kan dit, hoewel sommige uitgevers hier wel voorwaarden aan verbinden. In dat geval geldt bijvoorbeeld een termijn van enkele maanden waarin u geen abonnee mag zijn geweest. Dit staat dan vermeld in de voorwaarden op het aanvraagformulier.

Kranten
Volkskrant aanbieding

Volkskrant
Proefabonnement: 4, 6 of 8 weken de Volkskrant € 4,-
AD Algemeen Dagblad aanbieding

AD Algemeen Dagblad
Proefabonnement: 4, 6 of 8 weken het AD € 4,-
Telegraaf aanbieding

Telegraaf
Kies uw Telegraaf abonnement en korting
Trouw Dagblad aanbieding

Trouw
Proefabonnement: 4, 6 of 8 weken Trouw € 4,-
Het Parool aanbieding

Het Parool
Proefabonnement: 4, 6 of 8 weken het Parool € 4,-
7Days aanbieding

7 Days
7 weken 7Days € 7,-
Bladen nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van:

  • Aanbiedingen van tijdschriften, kranten en tv gidsen
  • Leuke cadeau tips
KvK nummer: 02080053, BTW nummer: NL817901176B01 | Contact | Privacy | Algemene voorwaarden | Site map
 
Service | E-mail: | Nieuws