Je mening geven? schrijf een recensie over Opzij »

# 2 - Jacquelijne van den Berg

Vrouwenblad?

Waardering: 9 / 10
Opzij
Word abonnee van Opzij

Aanbieding

Al geruime tijd lees ik de Opzij, met name de themanummers vreeet ik! Eindelijk wordt een onderwerp in een tijdschrift eens uit verschillende kanten belicht. Aangezien ik weinig tijd heb om nieuws en achtergronden en de krant te lezen vind ik dat een groot voordeel. Niet alleen een oppervlakkig artikeltje onder een sensationele titel. Als alleenstaande fulltime werkende moeder met 2 beginnende pubers onleen ik vaak veel energie en inzicht aan het lezen van de Opzij.

Omdat ik zo tevreden ben over de Opzij en dit wil delen geef ik af en toe een kado abonnement aan een vriendin en de uitgelezen nummers vinden doorgaans pas na meerdere lezers de papierbak. Dan blijkt ineens de Opzij geen exclusief blad voor geëmancipeerde vrouwen te zijn! Mijn moeder me vertelde toen mijn vader (82jr) onlangs overleden was, dat hij ook regelmatig de exemplaren die ik haar gaf met veel aandacht las. Ook de echtgenoot (35 jr.) van een vriendin van me en ik laat nog wel eens achteloos een nummer slingeren als mijn broer (43jr ) komt logeren; hij is er ook niet vies van. Ik vind dit heel goed om te ervaren: gelukkig staan er mannen open om zo'n goed opinieblad te lezen en misschien raakt het stigma er zo een beetje van af.

Verder probeer ik mijn dochter van 13 ervan te overtuigen dat wat zij als zo gewoon en vanzelfsprekend ervaart, dat niet altijd zo is geweest; dat er hele delen in de wereld zijn waar dit absoluut niet is en dat er nog heel wat te doen staat. Ik vind ze nog te jong om Opzij te lezen, maar het zal wel komen. In ieder hebben we afgesproken dat ze als ze uit huis gaat een emancipatie kit meekrijgt: een grote stalen gereedschapskist, goedgevuld, voorzien van klussenboek en het nodige electrische gereedschap...naast natuurlijk haar eigen abonnement op de Opzij!

Geef zelf je beoordeling over Opzij »

Opzij krijgt van de lezers gemiddeld een 8.8

Andere Opzij recensies:
  1. 'Pakkend blad met leuke en interessante artikelen'
  2. 'Vrouwenblad?'

Bekijk alle meningen over Opzij »

Er zijn in totaal twee uitgebreide recensies geschreven voor het blad Opzij, hierboven vind je recensie #2. Lees je dit tijdschrift ook, of heb je Opzij recentelijk nog gelezen en wil je je mening kwijt? Plaats dan hieronder je beoordeling!

Schrijf een recensie over Opzij

Om het systeem niet te overbelasten kun je één keer per 5 minuten een recensie posten. Met het ip-adres is voor het laatst een recensie gepost op .

Meer acties